سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روند طراحی داخلی که دهه بعدی را شکل می دهد

با توجه به اینکه افراد بیشتری وقت بیشتری را در خانه می گذرانند ، فضای داخلی در سال 2020 در مرحله اصلی قرار دارد. معماران و طراحان به طور فزاینده ای از مسئولیت خود در بهبود رفاه مشتری و حتی کمک به آنها در پیشگیری از بیماری ها آگاه هستند ، زیرا آنها بهترین راه حل ها را برای پروژه های طراحی داخلی خود جستجو می کنند.

 

مبحث ویژه ماهانه ArchDaily در ماه مارس به Interiors اختصاص داشت و مقالات مرتبط با این موضوع بیش از 1 میلیون بازدید از صفحه را جمع کرده بود که 240? تعداد بازدید از صفحه در ماه های دیگر در همان ترم را پشت سر گذاشت.

 

از آنجا که طراحی داخلی به طور فزاینده ای مورد توجه معماران و طراحان قرار می گیرد ، ما پروژه هایی را که طی سال گذشته در ArchDaily در گروه های معماری مسکونی ، طراحی داخلی و بازسازی منتشر شده است ، بررسی کردیم تا ببینیم آیا تصمیمات و راه حل های طراحی وجود دارد که در حال تولید روند بودند. ما چند مورد را یافتیم که می تواند برای پیش بینی نحوه توسعه فضای داخلی در دهه آینده مفید باشد.

 

1. طراحی بیوفیلی

گیاهان داخل سالن به یک لایه کاملاً جدید در پروژه های طراحی داخلی تبدیل شده اند و گیاهان بزرگ و بزرگ یک روند رو به رشد هستند. در سال گذشته ، یک مفهوم جدید وارد گفتگوی اصلی شده است: طراحی بیوفیلک. به منظور حفظ سطح مشخصی از ارتباط با طبیعت ، طراحی Biophilic قصد دارد طبیعت را به عنوان راهی برای بهبود سلامت ، روان و اکوسیستم کلی در معماری ساختمان ادغام کند. استفاده از چوب های احیا شده ، گیاهان معلق ، دیوارهای سبز و تاسیسات بزرگ سبز از اصلی ترین روندهایی است که شاهد هستیم و در دهه آینده طراحی داخلی را شکل می دهد.

 

2. مبلمان الیاف طبیعی

استفاده از الیاف طبیعی مانند چوب خیزران و حصیر در مبلمان در طراحی داخلی بسیار محبوب شده است. این ماده سنتی در صندلی ها ، فرش ها و نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرد ، با طراحی مدرن تر و مخلوط می شود.

 

3. طرح "چاق"

صندلی ها ، میزهای قهوه ، کاناپه ها و حتی لامپ ها با ایجاد ظاهری جوان ، سرگرم کننده و مدرن ، بهترین منحنی های حجیم خود را نشان می دهند که ما را به دوران کودکی باز می گردانند. این روند جدید توسط مبلمان با لبه های گرد و فرم های لوله ای ، و همچنین به عنوان طراحی neotenic شناخته می شود ، از مفهوم "neoteny" - اغراق در ویژگی های کودکانه. یک مفهوم مناسب برای توصیف بازیگوشی این قطعات می تواند به هر فضایی اضافه کند!

4. قوسها

Archways معمولی معماری سنتی است و به لطف معماران و طراحان که درهای منحنی ، پنجره های گرد و آینه های قوسی را به پروژه های طراحی داخلی خود اضافه کرده اند ، احیا شده اند. مطابق با روند "چاق" و طراحی بیوفیلیک ، قوس ها به عنوان راهی جدید برای افزودن منحنی ها و اشکال ارگانیک به خانه های ما ، نه تنها از طریق طاق های واقعی بلکه از طریق الگوهای تزئینی نقاشی شده روی دیوارها ، ظاهر می شوند.

 

5. گوشه های کوچک مطالعه

اکنون که کار در خانه بیشتر شده است ، انعطاف پذیری در خانه بیش از هر زمان دیگری مهم است. در این زمینه ، مناطق کار رسمیت کمتری پیدا می کنند و می توانند با دیگر مناطق زندگی همزیستی داشته باشند. این امر منجر به ظهور کوچک گوشه های مطالعه شده است که در قطعات بزرگتر مبلمان ، مانند پنهان شدن در کمد یا اضافه شدن به قفسه های کتاب ، ادغام شده اند.

 

6. دستگیره های نامرئی برای یک آشپزخانه کاملاً یکپارچه

اخیراً مشاهده کرده ایم که چگونه طراحی آشپزخانه جای سخت افزارهای نامرئی را برای دسته ها و کشوها و کابینت ها (مخصوصاً بزرگ های بزرگ) گرفته است. این وسایل از Push Latches ، یک وسیله مکانیکی یا مغناطیسی نصب شده در داخل کابینت است که به شما امکان می دهد کابینت را با فشار دادن در باز کنید ، به دستگیره های مجتمع که می توانید کشوها را به لطف لبه های مورب داخلی و سایر راه حل های ساده مانند Hidden Pulls بکشید. در لبه بالایی هر درب چسبانده شده اند به طوری که فقط یک ذره خارج می شود. هدف داشتن حداقل فضای با ظاهری یکپارچه و براق است.

 

7. پله های یکپارچه با مبلمان

به عنوان یک روش خلاقانه برای استفاده از فضای باقیمانده در زیر پله ها ، چندین پروژه طراحی داخلی فضاهای ذخیره سازی یا حتی ادغام مراحل را در یک طرح مبلمان بزرگتر مانند یک محل کار یا قفسه اضافه کرده اند.

 

8. حمام های رنگارنگ

به موازات استفاده مکرر از رنگهای روشن و پررنگ در دیوارها و مبلمان ، حمام ها نیز رنگی را به روشی جسورانه اما زیبا آغاز کرده اند. حمام ها دیگر نیازی به سفید روشن ندارند! معماران و طراحان انرژی این فضاهای اساسی را از طریق رنگ هایی مانند صورتی روشن ، زرد طلایی ، آبی تیره و سبز زیتونی از بین می برند.

9. مناطق زندگی آزاد و مایع

فضاهای زندگی بیشتر باز و روان می شوند ، و تفکیک رسمی فضاها کمتر می شود. ایده هایی مانند استفاده از پرده و صفحه های متحرک در فضای باز بسیار محبوب شده اند و به عنوان یک راه حل برای مخفی کردن مناطق خاص با توجه به نحوه استفاده از فضاهای خود در خانه ، بسیار محبوب می شوند.

 

10. کفپوش Terrazzo (نه فقط برای)

این کفپوش مرمر معمولی که بیش از 500 سال پیش در خانه های ونیزی استفاده می شد ، بازگشت اولیه آن در دهه 1970 بود. در سال 2019 ، این ماده بازگشت دیگری داشت و بار دیگر در بین طراحان محبوب شده است. ترازی که امروزه می بینیم ترکیبی از تراشه های بزرگتر از سنگ مرمر ، کوارتز ، گرانیت و شیشه است ، با تراکم کمتر و شکل گرافیکی چشمگیرتر.

 

احتمالاً ما شاهد استفاده از این مواد در طول دهه آینده خواهیم بود ، اما نه تنها در کفپوش بلکه در آشپزخانه و مبلمان اتاق نشیمن نیز استفاده می شود. این الگوی گرافیکی به صورت چاپ شده بر روی کاغذ دیواری ها ، پارچه ها و حتی قالیچه های بافتنی به نظر می رسد!

منبع: https://redpanel.co/mag/bedroom-decoration/

https://www.archdaily.com/945290/interior-design-trends-that-will-shape-the-next-decade