سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 راه برای آموزش مغز برای یادگیری سریعتر و به خاطر سپردن بیشتر

1. حافظه خود را کار کنید

Twyla Tharp ، یک طراح رقص مشهور مستقر در NYC ، تمرین حافظه زیر را ارائه داده است:

 

وقتی یکی از اجراهایش را تماشا می کند ، سعی می کند دوازده تا چهارده تصحیح اولیه را که می خواهد با بازیگرانش درمیان بگذارد بدون اینکه آنها را یادداشت کند ، به خاطر بسپارد.

 

اگر فکر می کنید این چیزی کمتر از یک شاهکار است ، دوباره فکر کنید. او در کتاب خود به نام عادت خلاق می گوید که اکثر مردم نمی توانند بیش از سه مورد را به خاطر بسپارند.

 

این عمل هم به خاطر سپردن رویدادها یا چیزها و هم گفتگو در مورد آنها با دیگران در واقع توسط مطالعات آمادگی جسمی مغز پشتیبانی شده است.

 

فعالیت های حافظه ای که شامل تمام سطوح عملکرد مغز هستند - دریافت ، به خاطر سپردن و فکر کردن - به بهبود عملکرد مغز کمک می کنند.

 

اکنون ، شما ممکن است رقصنده ای برای تصحیح نداشته باشید ، اما ممکن است از شما خواسته شود که در مورد یک سخنرانی بازخورد بدهید ، یا ممکن است دوستانتان از شما بپرسند که چه چیزهای جالبی را در این موزه دیدید اینها فرصتهای خوبی برای تمرین عملی مغز با انعطاف پذیری عضلات حافظه هستند.

 

ساده ترین راه برای کمک به خود در یادآوری آنچه می بینید چیست؟ تکرار

 

به عنوان مثال ، بگویید شما تازه شخص جدیدی را ملاقات کرده اید:

 

"سلام ، اسم من جورج است"

 

فقط با پاسخ دادن ، "ملاقات شما خوشحالم" پاسخ ندهید. درعوض ، بگویید ، "ملاقات شما با جورج خوشحالم."

 

فهمیدم؟ خوب

 

2. کار متفاوتی را به طور مکرر انجام دهید

با انجام یک کار جدید بارها و بارها ، مغز شما مسیرهای جدیدی را سیم بندی می کند که به شما کمک می کند این کار جدید را بهتر و سریعتر انجام دهید.

 

به سه سالگی خود فکر کنید. شما مطمئناً آنقدر قوی بودید که چاقو و چنگال را کاملاً خوب نگه دارید. با این حال ، وقتی همه را خودتان می خوردید ، در حال ایجاد آشفتگی بودید.

 

مسئله قدرت نبود ، می بینید. این یک مسئله پرورش مسیرهای عصبی بیشتر و بهتر بود که به شما کمک می کند درست مانند بزرگسالان غذا بخورید.

 

و حدس بزنید چه؟ با تکرار کافی ، این اتفاق افتاد!

 

اما اکنون این امر چگونه در زندگی شما صدق می کند؟

 

بگویید شما معطل هستید. هرچه بیشتر تعلل نکنید ، بیشتر به مغز خود می آموزید که برای اتفاقات منتظر لحظه آخر نماند.

 

اکنون ، ممکن است به این فکر کنید که "دهو ، اگر فقط تعلل نکردن به این راحتی ها باشد!"

 

خوب ، می تواند باشد. با انجام کاری واقعاً کوچک ، کاری که معمولاً انجام نمی دهید ، اما در جهت انجام آن کار است ، ایجاد آن مسیرهای عصبی جدید و گرانبها را آغاز خواهید کرد.

 

بنابراین اگر سازماندهی میز کار خود را به تعویق انداخته اید ، فقط یک کاغذ بردارید و در جای مناسب آن قرار دهید. یا ، می توانید حتی کوچکتر شوید. به یک تکه کاغذ نگاه کنید و تصمیم بگیرید که کجا آن را قرار دهید: سطل زباله؟ کابینت درست است؟ اتاق دیگر؟ آن را به کسی می دهد؟

 

در واقع شما نیازی به تمیز کردن آن مقاله ندارید ، فقط باید تصمیم بگیرید که چه کاری باید با آن انجام دهید.

 

این چقدر کوچک است که می توانید شروع کنید. و با این حال ، آن مسیرهای عصبی هنوز در حال ساخت هستند. به تدریج ، خود را از یک فرد تعلل به یک اقدام در لحظه تبدیل خواهید کرد.

 

منبع: https://rathgraphic.com/sarresid-barbod.html

3. چیز جدیدی یاد بگیرید

ممکن است واضح به نظر برسد ، اما هرچه بیشتر از مغز خود استفاده کنید ، عملکرد بهتری برای شما خواهد داشت.

 

به عنوان مثال ، یادگیری ساز جدید مهارت شما را در ترجمه چیزی که می بینید (نت موسیقی) ، به کاری که در واقع انجام می دهید (نواختن ساز) بهبود می بخشد.

 

یادگیری یک زبان جدید مغز شما را در معرض روش تفکر متفاوتی قرار می دهد ، روشی متفاوت در بیان کردن.

 

حتی می توانید آن را به معنای واقعی کلمه یک قدم جلوتر بردارید ، و یاد بگیرید چگونه رقصید. مطالعات نشان می دهد که یادگیری رقص به سالمندان کمک می کند تا از آلزایمر جلوگیری کنند. بد نیست ، ها؟

 

4- یک برنامه آموزش مغز را دنبال کنید

دنیای اینترنت می تواند به شما در بهبود عملکرد مغز در حالی که با تنبلی روی کاناپه خود نشسته اید ، کمک کند. یک برنامه اثبات شده از نظر بالینی مانند BrainHQ می تواند به شما کمک کند حافظه خود را بهبود ببخشید ، یا سریعتر فکر کنید ، فقط با انجام تمرینات آموزشی مغز آنها.

 

همچنین می توانید این 11 برنامه آموزش مغز را برای آموزش ذهن و بهبود حافظه امتحان کنید.

 

5. بدن خود را کار کنید

شما می دانستید که این یکی می آید ، نه؟ بله در واقع ، ورزش فقط بر روی بدن شما کار نمی کند ، بلکه باعث بهبود تناسب اندام مغز شما می شود.

 

حتی ورزش کوتاه مدت به مدت 20 دقیقه ، پردازش اطلاعات و عملکردهای حافظه را تسهیل می کند. اما فقط این نیست - ورزش در واقع به مغز شما کمک می کند تا آن ارتباطات عصبی جدید را سریعتر ایجاد کند. شما سریعتر یاد خواهید گرفت ، سطح هوشیاری شما افزایش می یابد و با حرکت دادن بدن همه اینها را بدست می آورید.

 

حال ، اگر قبلاً یک ورزشکار منظم نیستید ، و از قبل احساس گناه می کنید که با ورزش بیشتر به مغز خود کمک نمی کنید ، یک برنامه تمرینی برای آموزش مغز مانند ورزش سعادت را امتحان کنید.

 

به یاد داشته باشید ، دقیقاً مانند آنچه در شماره 2 بحث کردیم ، با آموزش مغز خود برای انجام کارهای مکرر ، شما در واقع خود را برای همیشه تغییر می دهید.

 

6. وقت خود را با عزیزان خود سپری کنید

اگر توانایی های شناختی بهینه می خواهید ، باید روابط معناداری در زندگی خود داشته باشید. صحبت با دیگران و تعامل با عزیزانتان به شما کمک می کند تفکر واضح تری داشته باشید و همچنین می تواند روحیه شما را بالا ببرد.

 

اگر فرد برون گرا هستید ، این حتی وزن بیشتری را برای شما به همراه دارد. در یک کلاس در دانشگاه استنفورد ، متوجه شدم که برون گراها در واقع از گفتگو با دیگران به عنوان راهی برای درک و پردازش افکار خود استفاده می کنند.

 

به یاد دارم که معلم به ما گفت پس از آزمایش شخصیت گفت که او برون گرا است ، تعجب کرد. او همیشه خودش را درون گرا می پنداشت. اما بعد ، او متوجه شد که چقدر صحبت کردن با دیگران به او کمک می کند تا افکار خود را تنظیم کند ، بنابراین وضعیت جدید خود را به عنوان یک برون گرا پذیرفت.

 

7. از جدول کلمات متقاطع خودداری کنید

بسیاری از ما ، وقتی به تناسب اندام مغز فکر می کنیم ، به پازل جدول کلمات متقاطع فکر می کنیم. و این درست است - جدول کلمات متقاطع تسلط ما را بهبود می بخشند ، اما مطالعات نشان می دهد که آنها به تنهایی کافی نیستند.