سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راهنمای خرید سالنامه 1400

می‌دانستید با راهنمای خرید سالنامه 1400 می‌توانید یک سالنامه و سررسید کاربردی‌تر خریداری کنید؟ سررسید و سالنامه‌ها یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی هستند که هر فردی به یکی از آن‌ها نیاز دارد.

اگر نگاهی به کتابخانه و یا میز کار خود بیندازید ممکن است با سالنامه و یا تقویم‌هایی مواجه شوید که بلااستفاده مانده‌اند. یکی از بزرگ‌ترین دلایل این امر، نداشتن اطلاعات کافی برای خرید یک سالنامه است. اگر به فکر خرید سالنامه 1400 هستید، تا انتهای این مقاله با من همراه باشید.

2 نکته مهم برای راهنمای خرید سالنامه 1400

اگر اهل برنامه ریزی روزانه هستید و یا به دلایل مشغله‌های کاری به یک دفترچه تاریخ‌دار نیاز دارید، باید از سررسید و یا سالنامه‌ها استفاده کنید. با شروع سال جدید یکی از اقداماتی که هر فردی باید انجام دهد، خرید یک سررسید جدید است. این سالنامه و یا سررسید به شما کمک می‌کند تا با اطلاع داشتن از رویدادهای سال جدید، برنامه ریزی دقیق‌تری برای روزهای هفته خود داشته باشید.

اما آیا داشتن راهنمای خرید سالنامه 1400 ضرورت دارد؟ احتمالا شما هم مانند من تصور می‌کنید خرید یک سالنامه و سررسید که به راهنمایی نیاز ندارد. اما اگر سری به کتابخانه و یا نوشت افزارها بزنید، با انواع سالنامه یا سررسید مواجه می‌شوید. کدام یک از این انواع سالنامه و تقویم برای شما و اهدافتان کاربردی‌تر هستند؟ بنابراین حین خرید یک سالنامه باید به مواردی چون:

  • قطع سررسید
  • کیفیت صحافی آن
  • جنس جلد سالنامه
  • نوع کاغذهای آن
  • و حالت نمایش روزهای سالنامه

دقت کافی داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است سالنامه‌ای خریداری کنید که برای شما کاربردی نباشد. در ادامه با راهنمای خرید سالنامه 1400، به شما کمک می‌کنم تا یک سررسید کاربردی و ارزان بخرید.

انواع قطع سررسید و سالنامه

انواع قطع سررسید و سالنامه

یکی از مواردی که حین خرید یک سالنامه از اهمیت بالایی برخوردار است، اندازه و ابعاد سررسید است. اگر سررسیدی بخرید که اندازه مناسبی نداشته باشد، کارایی زیادی برای شما نخواهد داشت. به عنوان مثال تصور کنید برای انجام امور روزمره خود نیاز به سررسیدی دارید که در طول روز همراه خود داشته باشید؛ قطعا یک سالنامه بزرگ و سنگین به کارتان نخواهد آمد.

یا اگر از سررسید خود به اندازه یک دفترچه یادداشت انتظار دارید، سررسیدهای جیبی به دلیل فضای کم برای یادداشت گزینه مناسبی برایتان نخواهند بود. در ادامه به بررسی 3 مورد از پرکاربردترین قطع سررسید یا سالنامه خواهیم پرداخت.

1.    سالنامه وزیری

همان‌طور که کمی پیش اشاره کردیم، سررسیدها در اندازه‌های مختلفی چاپ می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین سالنامه‌ها میان افراد، نوع وزیری آن است. اگر به دنبال سالنامه‌ای هستید که فضای زیادی برای یادداشت کردن در اختیارتان بگذارد، بهتر است از نوع وزیری آن استفاده کنید.

 سالنامه‌های وزیری به صورت روز شمار طراحی و چاپ می‌شوند؛ این بدین معنی است که هر روز از سال را در یک صفحه در اختیار خواهید داشت.

2.    سالنامه رقعی

برخی از افراد به دلیل مشغله‌های کاری و یا قرارهای ملاقات پی در پی، به سالنامه‌ای احتیاج دارند که بتوانند در طول روز آن را همراه خود داشته باشند و در کیف دستی خود حمل کنند. به عنوان راهنمای خرید سالنامه به این افراد توصیه می‌کنیم یک سالنامه کوچک و کم جا خریداری کنند.

سالنامه‌های رقعی به لحاظ ابعاد چاپ، به سالنامه‌های خوش دست و کم جا معروف شده‌اند. اگر اهل برنامه ریزی روزانه هستید و می‌خواهید سالنامه‌تان همیشه همراهتان باشد، بهتر است سالنامه رقعی بخرید.

3.    سالنامه رحلی

یکی دیگر از انواع سالنامه که میان افراد طرفدار دارد، سررسیدهای رحلی است که در دو سایز کوچک و بزرگ چاپ می‌شوند. این سررسیدها معمولا به صورت یک هفته در دو صفحه چاپ می‌شوند و فضای مناسبی برای یادداشت کردن در اختیار افراد قرار می‌دهند. از همین‌رو اغلب مدیران که نیاز به یادداشت‌های روزانه دارند، معمولا از سایز بزرگ این سالنامه‌ها استفاده می‌کنند.

حالت نمایش روزها در سالنامه

به عنوان راهنمای خرید سالنامه 1400 یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، حالت چاپ روزهای سال در سالنامه است. اگر به دنبال یک سررسید کاربردی‌تر هستید، باید حواستان به حالت نمایش روزهای آن باشد. در ادامه به معرفی برخی از این حالت‌ها خواهیم پرداخت.

1.    سالنامه‌های روز شمار

یکی از رایج‌ترین انواع سالنامه، سررسیدهای روز شمار هستند. در این سررسیدها همان‌طور که از نامشان پیداست، هر روز از سال در یک صفحه چاپ می‌شود؛ بنابراین اگر به دنبال برنامه ریزی روزانه هستید و فضای زیادی برای برنامه ریزی و یادداشت می‌خواهید، بهتر است از سالنامه‌های روز شمار استفاده کنید.

 البته به عنوان راهنمای خرید سالنامه بد نیست که بدانید به دلیل تعداد بالای صفحات این نوع سالنامه، ممکن است به دلیل وزن بیشتر، به همراه داشتن آن در طول روز دشوارتر باشد.

2.    سالنامه‌های جمعه مشترک

اگر شما نیز مانند برخی از مدیران، کارمندان و یا افراد محصل در روزهای پنجشنبه و جمعه به فضای زیادی برای یادداشت کردن نیاز ندارید، بهتر است از سالنامه‌های جمعه مشترک استفاده کنید.

در این سالنامه‌ها روزهای جمعه به صورت مشترک با روز پنجشنبه چاپ می‌شود. از همین‌رو قیمت و وزن آن‌ها نسبت به سالنامه‌های روز شمار کمتر است.

3.    سالنامه‌های دو هفته در یک صفحه

اگر به سررسیدی نیاز دارید تا به کمک آن تنها از روزهای تعطیل و رویدادهای مهم باخبر شوید، بهتر است از سالنامه‌های دو هفته در یک صفحه استفاده کنید. این حالت نمایش در سالنامه‌ها، فضای زیادی برای یادداشت کردن ندارند و تنها برای باخبر شدن از رویدادهای سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4.    سالنامه‌های هفته در یک صفحه

اگر عادت به برنامه ریزی هفتگی دارید و می‌خواهید سررسیدی داشته باشید تا تمام روزهای یک هفته را به صورت یکجا به شما نشان دهد، باید از این نوع سالنامه استفاده کنید. از مزایای خرید این نوع سالنامه می‌توان به تعداد کم صفحات آن اشاره کرد. از آنجایی که برای چاپ این نوع سالنامه کاغذ زیادی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد،  این نوع از سالنامه دارای وزن و قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر محصولات است.

منبع:  راهنمای خرید سالنامه 1400