سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شغل در بازاریابی دیجیتال: راهنمای نهایی [2020]

مقدمه ای بر شغل در بازاریابی دیجیتال

قبل از اینکه جوانب مثبت و منفی ورود به حرفه بازاریابی دیجیتال را تفکیک کنیم ، باید نگاه مختصری به سیر تحول بازاریابی داشته باشیم. اگر فردی از دهه 90 یا اوایل دهه 2000 هستید ، احتمالاً آن تبلیغات تلویزیونی فوق العاده را به خاطر می آورید. تعداد کمی از آنها واقعاً الهام بخش بودند ، در حالی که بسیاری از آنها کمی التهاب آور بودند.

 

با این حال ، بیشتر آنها یک هدف داشتند - آنها برای آگاهی شما از یک محصول طراحی شده اند و سعی می کنند روی خرید شما تأثیر بگذارند. شرکت ها پول هنگفتی را برای تبلیغات و بازاریابی محصول خود خرج می کنند - این روش جذب مشتری جدید و بزرگ کردن مشتری است. شاید قبلاً حدس زده باشید که بازاریابی وابستگی زیادی به روند مصرف کننده دارد. بنابراین ، اکنون ، بازاریابی دیجیتال از کجا وارد می شود؟

 

نیاز به بازاریابی دیجیتال

سعی کنید آخرین باری را که برای مدت طولانی قبل از تلویزیون نشسته اید به خاطر بیاورید. شاید بیشتر شما آن را به خاطر ندارید. این به این دلیل است که با اینترنت و پخش آسان برنامه های تلویزیونی ، مردم از تلویزیون به اینترنت منتقل شده اند. با این تغییر ، شرکت ها نیز از تبلیغات سنتی به بازاریابی دیجیتال روی آورده اند - تبلیغات را به صفحه تلفن همراه یا رایانه شما می آورند.

 

بخوانید: ایده ها و موضوعات پروژه بازاریابی دیجیتال برای مبتدیان

 

با این حال ، از آنجا که اینترنت تقریباً بی پایان است ، بازاریابی دیجیتال باید با مهارت ها و نقش های زیادی کنار بیاید تا بتوانید رقابت را کاهش دهید. این گزینه به گزینه ای بسیار پردرآمد تبدیل شده و تقاضای بازاریاب های دیجیتال در حال افزایش است.

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

قبل از اینکه به راه های پیشبرد حرفه خود در بازاریابی دیجیتال بپردازید ، ابتدا مفهوم را بفهمیم - بازاریابی دیجیتال چیست؟ درست مانند بازاریابی سنتی ، در بازاریابی دیجیتال ، یک شرکت محصولی دارد که مایل به فروش آن است و از این رو ، آنها سعی می کنند مشتریان را جذب کنند ، محصول را معرفی کنند و فروش خود را ببندند.

 

از آنجا که شرکت ها در تلاشند تا با استفاده از قدرت بی نظیر اینترنت مشتریان را درگیر خود کنند ، مجبورند چندین نفر را در نقش های مختلف و مجموعه مهارت های خاص برای کمک به این منظور استخدام کنند. بازاریابی دیجیتال ماهیتی کاملاً همه کاره و خلاقانه دارد. به عنوان یک متخصص بازاریابی ، ممکن است در بازاریابی دیجیتال با این زمینه ها روبرو شوید:

 

تولید فیلم و صدا

بازاریابی موبایل

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

بازاریابی موتور جستجو (SEM)

فناوری تعاملی (مانند هوش مصنوعی)

رسانه های اجتماعی

بازاریابی ایمیلی

تجارت الکترونیک

مدیریت و مدیریت محتوا

اتوماسیون بازاریابی

طراحی وب سایت

توسعه وب

نوشتن متن و ویرایش

تجزیه و تحلیل

استراتژی تجارت و بازاریابی

به عنوان یک تازه کار ، شما در همه این موارد نیازی به آموزش ندارید اما باید حداقل به دو یا سه مورد آنها تسلط داشته باشید. با این حال ، اگر نقش مدیر را بر عهده بگیرید ، ممکن است مجبور باشید یکی از این موارد را بدانید.

 

همچنین بخوانید: حقوق بازاریابی دیجیتال در هند

 

کدام مهارت بیشتر مورد تقاضا است؟

واضح است که بازاریابی دیجیتال جهان را به طوفان می کشاند. بیشتر شرکت ها به سمت بازاریابی دیجیتال حرکت می کنند و از آنجا که بازاریابی جزئی جدایی ناپذیر در هر شرکتی است ، تقاضا برای بازاریابان دیجیتال بسیار زیاد است. بیایید توجه خود را به چند آمار معطوف کنیم تا مروری بر این تقاضا داشته باشیم. تخمین زده شده است که حدود 93? از کل فعالیت های آنلاین با یک موتور جستجو آغاز می شود.

برای رتبه بندی در یک موتور جستجو ، باید اطمینان حاصل کنید که محتوا برای SEO مناسب است. اگر ما در مورد مشاغل فروش محصولات صحبت می کنیم ، بنابراین آمار نشان می دهد که 80? آمریکایی ها حداقل هر ماه یک خرید اینترنتی انجام می دهند. بنابراین ، برای رونق کسب و کار ، نیاز به درک اساسی از بازاریابی دیجیتال دارد. در سال 2017 ، تبلیغات دیجیتال ، استراتژی محتوا ، رسانه های اجتماعی و ایجاد محتوا به عنوان بیشترین مهارت در تقاضا در نظر گرفته شد.

 

اگر در مهارت هایی مانند SEO و SEM تخصص دارید که می تواند یک کسب و کار را سودآورتر کند ، به راحتی می توانید یک کار پردرآمد داشته باشید. همراه با ایجاد محتوا معمول ، شما همچنین باید الگوها را تجزیه و تحلیل کنید زیرا بازاریابی محتوا به ترافیک وابسته است. شما می توانید الگوها را تجزیه و تحلیل کرده و کارهای خود را به گونه ای طراحی کنید که بازدید بیشتری را به سمت کار شما سوق دهد.

 

بازاریابی دیجیتال برای چه کسانی است؟

هنگامی که در حال تصمیم گیری برای حرفه ای در بازاریابی دیجیتال هستید ، ممکن است از خود بپرسید - آیا من برای این حرفه مناسب هستم؟ خوب ، بازاریابی دیجیتال تقریباً برای همه مردم چیزی دارد. اگر شخصی هستید که از کد نویسی لذت می برید ، به راحتی می توانید به عنوان یک توسعه دهنده وب جایگاهی کسب کنید. امروزه حتی از هوش مصنوعی برای کمک به فناوری تعاملی استفاده می شود.

 

به علاوه ، می توان از علم داده برای شناسایی الگوهای مشتری استفاده کرد ، بنابراین دانشمندان داده می توانند در بازاریابی دیجیتال کمک زیادی کنند. برای روحیه های خلاق ، بازاریابی دیجیتال مجموعه کارهایی دارد. نویسندگان می توانند به دنبال ایجاد و مدیریت محتوا باشند. طراحی گرافیک و ویرایش ویدیو نیز بخش مهمی در بازاریابی دیجیتال است. درباره مهارت های بازاریابی دیجیتال مورد نیاز خود بیشتر بخوانید.

 

با این حال ، از آنجا که بازاریابی یک حوزه پویاست ، اگر وارد آن شوید ، باید دائماً یاد بگیرید. شما باید فعال و کنجکاو باشید و همچنین نحوه کار مشاغل را درک کنید. هرچه سازگارتر و ماهرتر شوید ، شانس شما برای بالاتر بردن رتبه در حوزه بازاریابی دیجیتال بهتر است.

 

چرا باید شغل خود را در بازاریابی دیجیتال انتخاب کنید؟

بازاریابی دیجیتال زمینه گسترده ای است و بسیاری از راه ها وجود دارد که اگر در آن فعالیت کنید می توانید از آن رد شوید. اگر می خواهید هر روز چیزی یاد بگیرید ، حتی می توانید در رتبه ها بالا بروید و مدیر شوید. با این حال ، چندین دلیل دیگر وجود دارد که بازاریابی دیجیتال می تواند یک سرمایه گذاری سودآور برای شما باشد:

 

مزایای

1. استفاده از مهارت ها: در دنیای مدرن ، شرکت ها به دنبال افرادی با مهارت های نرم هستند. اگر فردی از افراد با درآمد متوسط ??هستید و برخی مهارت های دیجیتالی را در زیر کمربند خود دارید ، پس می توانید با یادگیری مهارت های بیشتر ، به خصوص در این زمینه ، خود را ارتقا دهید. برنامه ریزی یادگیری مهارت ها می تواند شما را در سفرهای آینده پیش ببرد.

2. رشته چند منظوره: در بسیاری از زمینه های مختلف ، اگر قبلاً تخصصی را گذرانده اید ، تغییر مسیر خود دشوار می شود. ممکن است مجبور شوید آموزش های گسترده ای را بگذرانید. با این حال ، با بازاریابی دیجیتال ، آموزش بسیار کمی برای انجام سوئیچ مورد نیاز شما انجام می شود. در بیشتر موارد ، زمینه های بازاریابی دیجیتال چیزی برای همه دارند. شما می توانید مهارت های موجود خود را افزایش داده و مهارت های جدیدی را در کار یاد بگیرید.

 

3. صنعت در حال پیشرفت: وقتی شخصی به دنبال کار می گردد ، به دنبال امنیت شغلی نیز می گردد. از این رو ، آنها معمولاً به سراغ یک صنعت در حال رشد می روند که ممکن است تعطیلی اضطراری احتمالی را تجربه نکند. بازاریابی دیجیتال از آن جنبه کاملاً جدید است و همیشه در حال رشد است. اگر مشتاق یادگیری و پیشرفت هستید ، همیشه چیزی در گوشه و کنار وجود دارد.

 

از آنجا که در زمان حضور در این صنعت چندین نقش برای پر کردن وجود دارد و استراتژی های مختلف بازاریابی خلاقانه که می توانید توسعه دهید ، بازاریابی دیجیتال نه تنها شما را در یک زمینه امن قرار می دهد بلکه به شما کمک می کند تا کاملاً در این صنعت سرمایه گذاری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های مختلف شغلی در بازاریابی دیجیتال ، به پست وبلاگ نقش های بازاریابی دیجیتال مراجعه کنید.

 

4- درآمد: مشاغل دیجیتال مارکتینگ مورد تقاضا هستند و بنابراین فرصت زیادی برای شما فراهم شده است تا بتوانید درمورد پاداش خود مذاکره کنید. یکی از بهترین موارد در مورد بازاریابی دیجیتال این است که برای کار نیازی به حضور در خانه ندارید. همچنین می توانید به عنوان فریلنسر یا از راه دور کار کنید. اگر شما دارای تجربه یا مهارت هستید و می توانید دستاوردهای خود را نشان دهید ، می توانید در این زمینه مذاکره کرده و حقوق دلخواه خود را دریافت کنید. در هند ، نقشهای مختلف در زمینه بازاریابی دیجیتال دارای اسلب حقوق جداگانه هستند. تقریب حقوق سالانه هر نقش اصلی:

 

 

 

نقش حقوق در روپیه

مدیر بازاریابی دیجیتال 4 لک تا 10 لک

سئو مدیر 3 لک تا 7 لک

کارشناس SEM / PPC 3 لک تا 5 لک

توسعه دهنده وب / طراح 3 لک تا 6 لک

مدیر رسانه های اجتماعی 3.5 لک تا 7 لک

نویسنده محتوا 2.5 لک تا 5 لک

 

 

5. خلاقیت: بازاریابی دیجیتال یک رشته بسیار خلاقانه است. برخلاف بسیاری از زمینه های فنی حرفه ای ، بازاریابی دیجیتال فرصتی را برای بسیاری از افراد خلاق فراهم می کند. مشاغل نوشتن ، طراحی و تولید صدا و فیلم وجود دارد. به علاوه ، توسعه استراتژی های بازاریابی ، حل مشکلات و یافتن راه هایی برای جذب مخاطبان نیز به راه حل های خلاقانه نیاز دارد.

 

6. آموزش به دلخواه خود: قبلاً مشخص شده است که بازاریابی دیجیتال زمینه ای است که برای ادامه رتبه باید مهارت های جدیدی را فرا بگیرید. با این حال ، بهترین قسمت این است که شما می توانید با سرعت و در سطح راحتی خود تمرین کنید. اگر به عنوان فریلنسر کار می کنید یا در یک قرارداد کار از خانه مشغول هستید ، می توانید در خانه خود یاد بگیرید.

 

می توانید دوره های آنلاین بگذرانید تا در آموزش مهارت های خود به شما کمک کنند. حتی می توانید داوطلب ایجاد یک وب سایت یا وبلاگ شوید و در مدیریت شبکه های اجتماعی صفحه شخصی خود شرکت کنید. این به شما کمک می کند نمونه کارهای شگفت انگیزی برای خود ایجاد کنید. بعلاوه ، بیشتر این مهارتها به سرمایه گذاری مالی زیادی نیز از پایان شما احتیاج ندارند.

 

7. کار در یک محیط متنوع: اینکه شبکه واقعاً کمک می کند ، یک معما نیست ، مخصوصاً وقتی صحبت از رشد حرفه ای باشد. وقتی وارد حوزه بازاریابی دیجیتال می شوید ، این فرصت را دارید که جنبه خلاقیت خود را گسترش دهید زیرا با افراد مختلفی با مجموعه مهارت های مختلف ملاقات خواهید کرد. با کار با افراد مختلف ، این فرصت را پیدا می کنید که نه تنها از آنها بیاموزید بلکه جهت جدیدی در زندگی به دست می آورید ، مانند درک مهارت جدیدی که سبد شما را بیشتر غنی می کند.

معایب

مانند اکثر رشته های دیگر ، بازاریابی دیجیتال نیز معایب خود را دارد. برخی از معایب بازاریابی دیجیتال عبارتند از:

 

1. یادگیری منظم و انعطاف پذیری - یادگیری مداوم در بازاریابی دیجیتال می تواند برای این زمینه مفید و موافق باشد. در حالی که یادگیری چیزهای جدید همیشه مفید است ، ماهیت بسیار پویای بازاریابی دیجیتال می تواند یادگیری را کمی شلوغ کند. ممکن است مجبور شوید انگشتان خود را حفظ کنید و سعی کنید روندها را درک کنید و چیز جدیدی یاد بگیرید. شما همچنین باید انعطاف پذیر باشید و به طور مداوم روش های خود را براساس روند متغیر بازار تغییر دهید.

 

2. رقابت بالا - مانند هر زمینه دیگر ، بازاریابی دیجیتال نیز رقابت زیادی دارد. با این حال ، از آنجا که این رشته ماهیتی کاملاً خلاقانه دارد ، رقابت حتی بیشتر می شود. به عنوان یک بازاریاب دیجیتال ، یکی از اهداف اصلی شما رتبه بندی صفحه یا وب سایت خود در Google و معرفی آن در صفحه اول خواهد بود. از این رو ، شما نه تنها با سایر صفحات برتر بلکه با چندین صفحه وبلاگ و وب سایت نیز رقابت خواهید کرد. این رقابت در مقیاس جهانی است و دستیابی به موفقیت را حتی دشوارتر می کند.

 

بیشتر بیاموزید: آموزش بازاریابی دیجیتال: راهنمای گام به گام برای متخصص شدن

 

چگونه حرفه بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنیم؟

احتمالاً از خود می پرسید که چگونه می توانید حرفه بازاریابی دیجیتال خود را شروع کنید. از آنجا که بازاریابی دیجیتال به مهارت های قابل انتقال زیادی نیاز دارد ، یک مکان خوب برای شروع با یادگیری چند مهارت مفید برای بازاریابی دیجیتال است. بهینه سازی مهارت های شما می تواند شما را در مسیر درست حرفه ای خود در بازاریابی دیجیتال قرار دهد.

 

اگر شما یک مدرک یا مهارت در توسعه وب ، مدیریت بازاریابی ، طراحی و نوشتن متن دارید ، در حال حاضر مهارت های کمی دارید که می تواند در بازاریابی دیجیتال استفاده شود. یک روش خوب برای افزایش مواجهه با ایجاد نام تجاری شخصی و ایجاد نمونه کارها برای توسعه حضور دیجیتالی خود است.

 

هنگامی که نام تجاری خود را ایجاد می کنید ، به احتمال زیاد سعی خواهید کرد که در بالای روند باقی بمانید. این به شما کمک می کند روند کارها را بفهمید و اطلاعات زیادی درباره روندهایی مانند هوش مصنوعی یا واقعیت مجازی خواهید گرفت. سعی کنید درک کنید که چگونه این روندها می توانند در بخش بازاریابی تغییری ایجاد کنند.

 

صفحه فیس بوک یا سایر صفحات رسانه های اجتماعی خود را با مجموعه مهارت های خود سازگار نگه دارید تا آنها مهارت های شما را به صورت عمومی در معرض دید عموم قرار دهند. یادتان باشد خودتان تبلیغ کنید. می توانید به گروه های مشابه Facebook بپیوندید یا وبلاگ خود را در Medium شروع کنید.

 

در مرحله بعدی ، می توانید یک دوره یا مسیر شغلی مناسب را طی کنید تا به مهارت خود اعتبار صحیحی بدهید. گرچه مدارک ، مدرک و گواهینامه ها همیشه در زمینه بازاریابی دیجیتال اجباری نیستند ، اما در دراز مدت می توانند به شما تقویت کنند. در اینجا چند مسیر شغلی وجود دارد که می تواند برای تقویت حرفه شما در بازاریابی دیجیتال طی کند:

 

نتیجه

اگر کارت های خود را درست بازی کنید ، حرفه ای در بازاریابی دیجیتال بسیار سودآور است. شما باید روحیه یادگیری خود را فعال نگه دارید و باید همیشه هدف بالا داشته باشید. وقتی شغل خود را در بازاریابی دیجیتال ترجیح می دهید ، هرگز از خود راضی نباشید - همیشه جای پیشرفت خواهید داشت.

 

اگر کنجکاو هستید که وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شوید ، مجوز GG & MICA"s PG را در بازاریابی دیجیتال و ارتباطات بررسی کنید

 

https://www.upgrad.com/blog/career-in-digital-marketing/