سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی های الکتریکی قبل از خرید خانه

در این روزگار ، داشتن برق در خانه امری حیاتی است. این منبع گرما ، نور ، سرگرمی و بسیاری موارد دیگر است. با این حال ، وقتی از آن غفلت می شود ، برق دیگر مفید واقع نمی شود و حتی خطرناک برای زندگی نیز خطرناک می شود.

 

درصد بالایی از خریداران خانه قبل از خرید برق را بررسی نمی کنند. مشکلات برق ، مانند سیم کشی معیوب ، می تواند مشکلات زیادی را برای صاحبان خانه های جدید پایین خط ایجاد کند. این موارد بیشتر شامل صورتحساب های بالا و تعمیرات پرهزینه است ، اما همچنین خطراتی مانند برق گرفتگی و آتش سوزی را نیز شامل می شود.

 

خوشبختانه ، اگر کسی هستید که یک یا دو مورد در مورد برق را می دانید و تجهیزات مناسبی دارید ، می توانید اجزای الکتریکی خانه ای را که می خواهید بخرید خودتان بررسی کنید.

 

بررسی های الکتریکی قبل از خرید خانه

 

در غیر این صورت ، می توانید یک برقکار مجوز استخدام کنید تا این موارد را برای شما بررسی کند و از عملکرد و به روز بودن سیستم برق خانه اطمینان حاصل کند. در حقیقت ، بسیاری از مشکلات احتمالی الکتریکی برای چشم آموزش ندیده قابل شناسایی نیست.

 

در اینجا مهمترین بررسی های الکتریکی قبل از خرید ملک آورده شده است:

 

تابلو برق

اولین چیزی که می تواند اطلاعات لازم در مورد سن و دوام سیستم برق ملک را در اختیار خریدار قرار دهد ، تابلوی برق است. به عنوان مثال ، اگر به جای قطع کننده مدار جعبه فیوز وجود داشته باشد ، بدون شک سیم کشی خانه جدید بالقوه شما قدیمی تر است.

 

مورد دیگری که باید به آن توجه کرد ، ظرفیت و اندازه تابلوی برق است.

 

بررسی های الکتریکی قبل از خرید خانه

 

بیشتر خانه های مدرن دارای پنل های 200 آمپر هستند. از طرف دیگر خانه های قدیمی دارای صفحه های الکتریکی 60 آمپر یا 100 آمپر هستند. در مورد امکان گسترش به منظور جای دادن وسایل جدیدتر ، با برق مجاز خود مشورت کنید.

 

در آخر ، سعی کنید سن پانل را تعیین کنید. در بیشتر موارد ، تابلوی برق قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد ، حدود سه دهه دوام می آورد.

 

سیم کشی برق

آیا خانه ای که می خواهید خریداری کنید بیش از 30 سال قدمت دارد؟ آیا پانل آن نشانه هایی از سیستم الکتریکی قدیمی را نشان می دهد؟ در این صورت ، بسیار مهم است که تا آنجا که می توانید در مورد سیم کشی مطلع شوید.

 

به جای سیم کشی آلومینیوم ، که در بیشتر خانه های مدرن وجود دارد ، خانه های قدیمی سیم کشی مسی دارند. متأسفانه ، سیم کشی مسی آنقدر بادوام و قابل اعتماد نیست و مستعد تبدیل شدن به یک خطر آتش سوزی است.

 

بررسی های الکتریکی قبل از خرید خانه

 

برخی از خواص ترکیبی از هر دو نوع سیم کشی هستند و این می تواند بسیار خطرناک باشد. از آنجا که آنها الکتریسیته را به همان شیوه انتقال نمی دهند ، این فلزات هرگز نباید در سیستم سیم کشی ترکیب شوند.

 

اگر مشکوک به سیم کشی منسوخ شده هستید ، شهود خود را نادیده نگیرید. درعوض ، با یک برقکار مجاز تماس بگیرید تا یک بازرسی کامل برق انجام دهد. به خاطر داشته باشید که تعویض کل سیم کشی برق می تواند بسیار گران باشد ، بنابراین قبل از ارائه پیشنهاد ، تکالیف خود را انجام دهید.

 

پریزهای برق

برخلاف وسایل روشنایی قدیمی که فقط قدیمی و قدیمی به نظر می رسند ، خروجی های قدیمی کاملا تهدید کننده زندگی هستند. استانداردهای الکتریکی امروزی ، خروجی هایی را که در نزدیکی منابع آب قرار دارند ، نیاز به خروجی GFCI دارند.

 

خروجی های GFCI یا خروجی های قطع کننده مدار خطای زمین ، هر زمان که جریان نامتعادل را تشخیص دهند ، قادر به قطع برق هستند. همانطور که قبلاً حدس می زنید ، این باعث می شود لوازم خانگی در برابر موج محافظت نشود ، اما همچنین صاحب خانه از برق گرفتگی جلوگیری می کند.

 

بررسی های الکتریکی قبل از خرید خانه

 

هرگاه وسیله خاصی با آب تماس پیدا کند ، این نوع خروجی خاص ، جریان خالی را تشخیص داده و بلافاصله برق را قطع می کند.

 

بررسی کنید آیا خروجی های خانه ای که می خواهید خریداری کنید دارای سوراخ های سه شاخه هستند و همچنین دکمه های "تنظیم مجدد" و "تست" را دارید. اگر این کار را نکنند ، باید جایگزین شوند.

 

دزدگیرهای دود

بسیاری از آسیب ها و تلفات در سراسر جهان به دلیل هشدارهای دود معیوب و منسوخ رخ می دهد.

 

این دستگاه ساده با هشدار به صاحب خانه که در خانه آتش سوزی می کند ، زندگی را نجات می دهد. با گذشت زمان ، بسیاری از این دستگاه ها از رده خارج شده و معمولاً با استانداردهای مربوط به آلارم دود در اکثر کشورها مطابقت ندارند.

 

منتشر شده توسط رد پنل: https://redpanel3d.com/mag/kitchen-decoration/

 

امروزه ، طبق قوانین معمولاً هشدارهای دود سیم کشی می شوند و از یک باتری پشتیبان استفاده می کنند. هنگام بررسی سیستم برق خانه ای که می خواهید خریداری کنید ، از یک برقکار مجاز بخواهید هشدارهای دود را بررسی کند. او باید بتواند مکان آنها را یادداشت کند ، میزان کافی آنها را تعیین کند و آیا آنها مطابق با استانداردها بوده و به درستی کار می کنند.

 

مدارهای بیش از حد بارگیری شده

مدارهای الکتریکی فقط مقدار محدودی از جریان الکتریکی را تحمل می کنند. همانطور که از نام آن پیداست ، مدارهای بیش از حد مجاز مدارهایی هستند که تقاضای بیشتری از حد توان آنها دارند.

 

با افزایش سن ، تاسیسات الکتریکی به راحتی بیش از حد بار می شوند. این امر به ویژه در مورد نصب در خانه های قدیمی بیشتر صدق می کند - آنها برای اداره بسیاری از وسایل مدرن طراحی نشده اند.

علائم مدارهای بیش از حد شامل قطع شدن قطع کننده مدار ، بوی سوختن ، ابزارهای برقی و لوازم خانگی فاقد قدرت ، سوئیچ ها و خروجی های وزوز و لمس سوئیچ ها و پریزها گرم است.

 

از یک برق بخواهید الزامات الکتریکی مدارها را بررسی کند و اصلاحات لازم را تعیین کند. برای کاهش بار در هر مدار موجود ، ممکن است مجبور باشید مدارهای جدید و دیگری نصب کنید - این را در پیشنهاد خود لحاظ کنید.

 

دقیق ، غریزی باشید

هنگام بررسی سیستم برق خانه جدید احتمالی خود ، حتماً از غریزه روده خود پیروی کنید.

 

درصورتی که سیستم بهم ریخته ، بهم ریخته یا نامرتب به نظر برسد ، یک برقکار مجاز وارد کنید. مشاهده به موقع این مشکلات به شما کمک می کند تا از هزینه های آینده جلوگیری کنید. همچنین برخی از اتاق های مذاکره را برای شما فراهم می کند. 

http://beautyharmonylife.com/electrical-checks-to-do-before-buying-a-home/