سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه راه اندازی بلاگ کتاب

مرحله 1: نام دامنه را برای وبلاگ خود انتخاب و ثبت کنید

اولین قدم در هنگام ساخت هر وب سایت جدید انتخاب نام برای آن است ، و سپس ادامه دهید و نام آن را به عنوان دامنه ثبت کنید. برای یک وبلاگ کتاب ، احتمالاً می خواهید نام هایی را که ارتباطی با ادبیات دارند حفظ کنید.

 

با این حال ، نیازی نیست شروع به کاوش در منابع مبهم شکسپیر کنید. در واقع ، بسیاری از نام های سایت های مرتبط با کتاب مورد علاقه ما بسیار ساده هستند ، مانند:

 

گودرید

قرائت جدی

کتاب و کتاب

کتابها - یک میلیون

اینها نوعی اسامی است که هر کسی می تواند به راحتی به خاطر بسپارد ، که کلید ایجاد مخاطب است. یکی از عناصری که باعث به یاد ماندنی شدن آنها می شود کوتاه بودن آنهاست که در صورت تایپ سریع در آدرس های اینترنتی آنها نیز یک مزیت است.

 

برای این اولین قدم در نحوه راه اندازی یک وبلاگ کتاب ، می خواهید لیستی از حداقل پنج تا ده ایده نام ارائه کنید. می توانید با یک زاویه ادبی ساده ، مانند نام های ذکر شده در بالا ، یا ایده اصلی تری را که براساس ژانر مورد نظر شما در پوشش آن است ، طوفان فکری کنید.

 

پس از داشتن لیستی از نام های احتمالی ، باید بدانید که کدام یک از آنها به عنوان دامنه در دسترس هستند. می توانید این کار را با استفاده از جستجوگر دامنه Hostinger انجام دهید:

 

بررسی در دسترس بودن دامنه.

 

با استفاده از این ابزار ، به سرعت می توانید بفهمید که کدام اسامی قبلاً گرفته شده و کدام ها نیستند ، همچنین قیمت آنها برای ثبت نام سالانه.

 

به خاطر داشته باشید که اگر نمی خواهید از دامنه سطح بالا .com (TLD) استفاده کنید ، یافتن تقریباً هر URL موردنظر شما به اندازه کافی آسان است. با این حال ، توصیه می کنیم از استفاده از TLD های کمی شناخته شده مانند .site یا .xyz استفاده نکنید. در بیشتر موارد ، شما می خواهید به گزینه های TLD که افراد تشخیص می دهند مانند .com ، .net ، یا حتی .io پایبند باشید.

 

هنگامی که لیست نامزدهای خود را به یک نام محدود کردید ، پیش بروید و آن را ثبت کنید. این فرایند ساده است و تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که اطلاعات شخصی را وارد کنید (که می توانید بصورت خصوصی حفظ کنید). سپس هزینه دامنه خود را پرداخت کنید و در عرض چند دقیقه مال شما خواهد بود.

 

مرحله 2: میزبان وب برتر را انتخاب کنید

گام بعدی در یادگیری نحوه راه اندازی یک وبلاگ کتاب ، یافتن یک میزبان وب با کیفیت است که "خانه" آنلاین آن باشد. بسیاری از افراد به دنبال ارزان ترین ارائه دهنده ای هستند که می توانند پیدا کنند و روزانه با آن تماس می گیرند. با این حال ، خبر خوب این است که شما می توانید گزینه های میزبان مناسب برای بودجه وبلاگ جدید را بدون آسیب رساندن به عملکرد پیدا کنید.

 

مطمئناً نمی توانید به سادگی یک میزبان وب انتخاب کنید ، زیرا این فقط درخواست مشکل است. برای ارائه ایده ای از آنچه می خواهید ، در اینجا برخی از روش های متفاوت بودن سرویس بسته به میزبان وب انتخاب شده شما وجود دارد:

 

کارایی. برخی از میزبانان وب عملکرد کلی بهتری برای سایت شما ارائه می دهند. در عمل ، این بدان معناست که صفحات شما سریعتر بارگیری می شوند و ویرایش سایت شما کسادی نخواهد بود.

امنیت. بسته به اینکه از میزبان وب استفاده می کنید ، ممکن است ویژگی های امنیتی پیشرفته ای مانند پشتیبان گیری روزانه ، حفاظت از فایروال و موارد دیگر را در اختیار شما قرار دهد.

امتیازات اضافی میزبانی وب به اندازه ای زمینه رقابتی است که یافتن ارائه دهندگان خدمات رایگان برای ثبت نام کار سختی نیست. در بسیاری از موارد ، این به معنی ثبت دامنه رایگان است و حتی به انتقال سایت موجود کمک می کند.

پشتیبانی مشتری در حالت ایده آل ، میزبان وب شما تیمی متشکل از متخصصان خواهد داشت که می توانند در هر مشکلی به موقع به شما کمک کنند.

بسته به انتخاب میزبان وب ، می توانید همه کیفیت ها و بیشتر را داشته باشید ، گاهی اوقات با هزینه کمتر از 5 دلار در ماه. در حقیقت ، این یک ردیف معمول قیمت گذاری برای برنامه های میزبانی مبتدی است:

 

بخشی از صفحه اصلی هاستینجر.

 

انواع مختلفی از برنامه های میزبانی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. با این حال ، برای یک وبلاگ جدید ، ما توصیه می کنیم که شروع به استفاده از میزبانی مشترک کنید ، که این کافی است تا زمانی که سایت شما شروع به بازدید از بازدید مناسب کند. سپس می توانید به میزبانی ابری یا یک سرور خصوصی مجازی (VPS) که عملکرد و قابلیت تنظیم بهتری ارائه می دهند ، ارتقا دهید.

 

پس از انتخاب میزبان وب ، پیش بروید و برای برنامه مورد نظر خود ثبت نام کنید. اگر یک چرخه سالانه انتخاب کنید ، یک ثبت دامنه رایگان نیز دریافت خواهید کرد (.com TLD شامل .com).

 

با این حال ، اگر دامنه را از سایت دیگری خریداری کرده اید ، ممکن است لازم باشد آن را به سمت ارائه دهنده جدید خود هدایت کنید.

 

مرحله 3: بستری برای وبلاگ کتاب خود انتخاب کنید

تا کنون ، ما اصول اولیه راه اندازی یک وبلاگ کتاب را مورد توجه قرار داده ایم. اکنون وقت آن است که به طور خاص در مورد وبلاگ نویسی صحبت کنیم.

 

یکی از مهمترین گزینه هایی که می توانید برای وبلاگ خود انتخاب کنید این است که از کدام بستر برای تأمین انرژی آن استفاده می کنید. در بیشتر موارد ، توصیه می کنیم از سیستم مدیریت محتوا (CMS) استفاده کنید. این یک نام جذاب برای یک پلت فرم است که تمام قابلیت های لازم برای نوشتن ، ویرایش ، انتشار و مدیریت محتوا را در مقیاس کوچک یا بزرگ به شما ارائه می دهد.

 

به عنوان مثال ، شما احتمالاً در مورد WordPress شنیده اید ، که به لطف سهم گسترده بازار خود پادشاه CMS است:

وردپرس ویرایشگر قدرتمندی را در اختیار شما قرار می دهد که نوشتن نقد کتاب ، مقاله ، مصاحبه و هر چیز دیگری را که می خواهید آسان می کند. همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که به پست های خود رسانه اضافه کنید تا حتی بهتر به نظر برسند.

 

به علاوه ، شما به هزاران مضمون و افزونه دسترسی پیدا می کنید که می توانید برای شخصی سازی وب سایت خود تقریباً به هر طریقی که می خواهید استفاده کنید (بعداً اطلاعات بیشتری در این مورد بعدا خواهید داد). همه اینها ایجاد یک وبلاگ جذاب کتاب بدون نیاز به مهارت فنی و بسته به ارائه دهنده میزبانی خود با قیمت پایین امکان پذیر است.

 

با این حال ، وردپرس تنها گزینه شما در مورد CMS نیست. جوملا یکی دیگر از گزینه های قدرتمند است ، زیرا تقریباً به همان اندازه وردپرس برای مبتدیان مناسب است. همچنین این امکان را برای شما فراهم می کند که انواع دیگری از محتوا را خارج از جعبه مدیریت کنید ، که باعث می شود کمی انعطاف پذیرتر شوید:

 

وب سایت جوملا

 

جوملا همچنین بهینه سازی موتور جستجو (SEO) داخلی را ارائه می دهد ، که می تواند یافتن وبلاگ کتاب شما را آسان کند. با وردپرس ، برای افزودن این قابلیت ، باید از افزونه ها استفاده کنید. همچنین ، جوملا! مجموعه اختصاصی و داخلی خود را ارائه می دهد ، البته به اندازه کاتالوگ های وردپرس نیست.

 

در آخر ، باید به دروپال نیز اشاره کنیم:

 

وب سایت دروپال

 

انتخاب این پلت فرم به آسانی وردپرس و جوملا نیست! و برای کاربران پیشرفته تر است. با این حال ، اگر تمایل فنی داشته باشید لزوماً چیز بدی نیست. این یک رویکرد مدولارتر برای ایجاد وب سایت است ، که اغلب به عملکرد بهتر برای وب سایت های بزرگتر ترجمه می شود.

 

یادگیری نحوه راه اندازی یک وبلاگ کتاب با استفاده از دروپال ممکن است بیشتر از سایر سیستم عامل ها طول بکشد. با این وجود ، امنیت بهتری را ارائه می دهد و می تواند به همان اندازه وردپرس یا جوملا انعطاف پذیر باشد !.

 

اگر به دنبال توصیه ما هستید ، پیشنهاد می کنیم اگر از قبل ترجیح زیادی ندارید با وردپرس همراه باشید. این پلتفرم حد فاصل فوق العاده ای را بین سهولت استفاده و غنی بودن امکانات ارائه می دهد ، که آن را به گزینه ای مناسب برای شروع اولین وبلاگ خود تبدیل می کند. بسیاری از مردم فکر می کنند وردپرس فقط مخصوص سایت های کوچک است ، اما حقیقت این است که بسیاری از مشاغل جدی نیز از این CMS استفاده می کنند.

 

برای ادامه این آموزش ، ما به توصیه های مربوط به وردپرس پایبند خواهیم بود. بنابراین درست پیش بروید و سیستم عامل را روی میزبان وب مورد نظر خود نصب کنید.

 

مرحله 4: با یک برنامه محتوا همراه باشید و اولین پست خود را برنامه ریزی کنید

در این مرحله ، ما مراحل فنی تر یادگیری نحوه راه اندازی یک وبلاگ کتاب را شرح داده ایم. این به این معنی است که وقت آن رسیده است که شما بر روی محتوای وبلاگ خود تمرکز کنید و در مورد شکل مورد نظر خود تصمیم بگیرید.

 

وقتی نوبت به وبلاگ نویسی می رسد ، جنبه های سرگرم کننده زیادی دارید که می توانید با محتوای خود کنار بیایید ، مانند:

 

نقد و بررسی کتاب

لیست "Top X" از کتابها برای ژانرهای خاص یا نویسندگان است

خلاصه ای از انتشارات جدید

مصاحبه با نویسندگان

چالش های کتابخوانی

البته این فقط برای مبتدیان است. درست مثل کتاب ها ، خلاقیت شما تنها سقف در مورد وبلاگ نویسی است. با این حال ، در این مرحله ، آنچه شما می خواهید انجام دهید ارائه یک برنامه محتوای اساسی است که به شما امکان می دهد توپ را به همان سمتی که دوست دارید بچرخانید.

 

به عنوان مثال ، شما ممکن است در نظر داشته باشید که هر هفته یک پست بررسی کتاب منتشر کنید ، و همچنین یک مقاله از ده مقاله برتر با بهترین بازدیدها ماهانه یک یا دو بار ایجاد کنید. این یک طرح اساسی اما محکم است ، که به شما امکان می دهد برنامه خود را زودتر از موعد برنامه ریزی کنید و برخی از ثبات را ایجاد کنید.

 

دلیل اهمیت این امر این است که بسیاری از افراد اولین قدم های یادگیری نحوه راه اندازی یک وبلاگ کتاب را برمی دارند و پس از نوشتن چند پست دیگر از آنجا دور می شوند. هنگام کار بر روی یک وبلاگ جدید ، باید قبل از شروع به جذب جذابیت ، محتوای جدید را به طور منظم - اغلب برای چند ماه - منتشر کنید. در برخی مواقع ، اگر در حال نوشتن محتوای با کیفیت در مورد کتابهایی هستید که مردم به آنها اهمیت می دهند ، ترافیک باید شما را پیدا کند و ایجاد مخاطب را شروع خواهید کرد.

 

با توجه به این موضوع ، بهتر است اکنون وقت خود را صرف کنید و یک طرح کلی برای برنامه وبلاگ خود ارائه دهید. سپس ، حداقل چهار یا پنج ایده برای پست های وبلاگ که می خواهید بلافاصله برطرف کنید ، یادداشت کنید. هنگامی که لیست شما آماده شد ، می توانید روی اولین پست خود کار کنید یا قبل از شروع کار روی محتوا ، دو مرحله باقیمانده را در این راهنما قرار دهید.

 

مرحله 5: مضامین و افزونه ها را برای بهبود بلاگ خود پیدا کنید

قبل از شروع به نوشتن ، وقت آن است که درباره پلاگین ها و مضامین وردپرس صحبت کنیم. استفاده از وردپرس نکات منفی زیادی دارد. با این حال ، یکی از مزایای اصلی ، درجه بالایی از قابلیت شخصی سازی است که می توانید از نصب تم ها و پلاگین ها در سایت خود دریافت کنید.

 

اول از همه ، شما می خواهید موضوعی را انتخاب کنید که باعث درخشش وبلاگ کتاب شما شود. مضامین وردپرس نحوه مشاهده سایت شما را اصلاح می کند و به شما امکان می دهد بدون هیچ گونه مهارت طراحی ، ظاهر آن را تغییر دهید. در حال حاضر ، وب سایت شما باید از یکی از تم های پیش فرض استفاده کند که بسیار ابتدایی خواهد بود.

 

خوشبختانه هزاران گزینه رایگان وجود دارد که می توانید از میان فهرست تم وردپرس انتخاب کنید. حتی می توانید موضوعات خاص وبلاگ های کتاب مانند نوشتن را پیدا کنید:

ما به شما توصیه می کنیم وقت خود را اختصاص داده و برخی از محبوب ترین گزینه ها را بررسی کنید ، تا زمانی که یکی از گزینه های مناسب بینایی خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که بهتر است از مضامین با چند رتبه بندی و بدون به روزرسانی اخیر دوری کنید. اگر این نکته را بخاطر بسپارید ، تمهایی که انتخاب می کنید معمولاً مشکلی برای شما ایجاد نمی کنند.

 

هنگامی که موضوع وبلاگ کتاب خود را پیدا کردید ، پیش بروید و آن را نصب کنید. سپس ، می توانید توجه خود را به افزونه های وردپرس معطوف کنید. اینها ابزارهای بسیار مشابهی هستند ، اما به جای اصلاح ظاهر و طرح آن ، به افزودن ویژگی ها و گزینه های جدید به سایت شما متمرکز هستند. این یک مرحله حیاتی در یادگیری نحوه راه اندازی بلاگ کتاب است.

 

بسته به میزان عملکردی که دارید می توانید به هر تعداد افزونه که می خواهید در سایت خود نصب کنید. به عنوان مثال ، اگر علاقه مند به مرور کتاب هستید ، WP Product Review Lite می تواند یک ابزار مفید باشد:

 

افزونه WP Product Review Lite.

 

کاری که این افزونه انجام می دهد این امکان را برای شما فراهم می کند تا به مواردی مانند کتاب ، رتبه بندی ستاره دهید. حتی می توانید رتبه بندی خود را بر اساس طرح ، چگونگی نوشتن کتاب ، چگونگی سرگرم کننده بودن مطالعه و موارد دیگر به دسته تقسیم کنید.

 

در نهایت ، باید درباره نوع ویژگی هایی که می خواهید وبلاگ شما در آن قرار بگیرد ، فکر کنید. سپس می توانید با استفاده از همان معیارهایی که برای مضامین ذکر کردیم (بررسی های خوب و به روزرسانی های اخیر) به دنبال افزونه هایی باشید که متناسب با این موارد هستند. شما می توانید گزینه های رایگان زیادی را در فهرست افزونه های WordPress پیدا کنید.

 

مرحله 6: حضور رسانه های اجتماعی را تنظیم کنید

سرانجام ، یکی از جنبه های مهم یادگیری نحوه راه اندازی یک وبلاگ کتاب که اغلب از آن غافل می شود ، راه اندازی حضور در شبکه های اجتماعی است. اگر وبلاگی را به تنهایی اداره کنید ، امیدوارم در نهایت با بسیاری از خوانندگان خود ارتباط برقرار کنید. این بدان معنی است که جدا از بخش نظرات وبلاگ ، ضروری است که راه هایی برای دستیابی به شما وجود داشته باشد.

 

بهترین راه برای افزایش جذابیت برای وبلاگ کتاب ، فعال بودن در شبکه های اجتماعی است. برای انجام این کار ، می توانید از حساب شخصی خود استفاده کنید یا نمایه هایی را برای وب سایت خود تنظیم کنید ، که می توانید با استفاده از این لینک ها به مطالب خود پیوند داده و با سایر خوانندگان ارتباط برقرار کنید.

 

البته ، احتمالاً نیازی به راه اندازی نمایه در هر بستر رسانه های اجتماعی خارج از آن نخواهید داشت. برای یک وبلاگ کتاب ، بهترین شرط بندی شما معمولاً توییتر و فیس بوک خواهد بود ، زیرا راه های مناسبی برای بحث و گفتگو هستند:

 

حساب توییتر هاستینجر.

 

اگر دوست دارید از کتاب عکس بگیرید ، اینستاگرام نیز می تواند کار کند ، اما مسافت پیموده شده شما ممکن است در آن سیستم عامل متفاوت باشد.

 

پس از آماده شدن حساب های شبکه های اجتماعی خود ، می توانید هر مقاله ای را که منتشر می کنید به اشتراک بگذارید. با وردپرس می توانید با استفاده از افزونه هایی مانند Revive Old Post که هم محتوای جدیدی را به اشتراک می گذارد و هم پست های قدیمی را هر از چندگاهی بازنشر می کنید ، این فرآیند را خودکار کنید.

 

افزونه Revive Old Posts.

 

روش هوشمند دیگر برای استفاده از شبکه های اجتماعی افزودن دکمه های اشتراک گذاری به سایت شماست که بازدیدکنندگان را قادر می سازد تا از پروفایل های خود به سرعت به پست های شما پیوند دهند. همانطور که تصور می کنید ، می توانید به راحتی با استفاده از پلاگین هایی مانند AddToAny Share Button این قابلیت را اضافه کنید:

 

افزونه AddToAny Share Buttons.

 

توصیه می کنیم کار خود را با تمرکز بر یک پلتفرم رسانه اجتماعی ، به احتمال زیاد توییتر یا فیس بوک آغاز کنید. به این ترتیب ، می توانید در بالای انتشارات و نظرات باقی بمانید.

 

همچنین اگر در ابتدا توجه زیادی به شما نمی شود ، ناامید نشوید زیرا این برای یک وبلاگ جدید طبیعی است. فقط به اشتراک گذاری مطالب ادامه دهید و اجازه ندهید که حساب های شما به ظاهر رها شده ظاهر شوند و شما می توانید به آرامی اما مطمئناً مخاطبان خود را ایجاد کنید.

نتیجه

یادگیری نحوه راه اندازی بلاگ کتاب کار دشواری نیست ، به ویژه اگر از قبل می دانید در مورد چه چیزی می خواهید بنویسید. پس از راه اندازی وبلاگ خود ، می توانید از آن برای هر چیزی که می خواهید ، از بررسی کتاب های جدید گرفته تا مصاحبه با نویسندگان ، اشتراک چالش ها و موارد دیگر ، استفاده کنید. همچنین خواهید فهمید که جامعه بلاگ نویسی کتاب بسیار گره خورده است ، بنابراین احتمال اینکه در این راه با افراد جالب توجهی ملاقات کنید زیاد است. آخرین ، اما نه کمترین ، شما یاد خواهید گرفت که چگونه یک وب سایت درست کنید و آن را مدیریت کنید.

منبع: https://nashremahi.com/

https://www.hostinger.com/tutorials/how-to-start-a-book-blog