سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه هنر و صنایع دستی چیست؟

خانه های به سبک هنرها و صنایع دستی ممکن است یکی از پیچیده ترین سبک های معماری باشد. در حالی که بسیاری از ویژگی های اصلی یک خانه هنر و صنایع دستی وجود دارد ، این سبک از چندین زیبایی شناسی معماری دیگر شباهت دارد و انتخاب آن کمی دشوارتر است. در خانه های قدیمی خواهید فهمید که هنر و صنایع دستی دقیقاً یک سبک واحد نیست ، بلکه روشی خاص برای انواع مختلف معماری است.

 

 

خانه های تاریخ هنرها و صنایع دستی

خانه هایی به سبک هنرها و صنایع دستی به عنوان واکنشی به سبک های ساخته و تزئین شده عصر ویکتوریا ، از طراحی دست ساز و مواد قابل دسترسی استقبال می کنند. این سبک در اواسط قرن نوزدهم از انگلیس آغاز شد و حدود اوایل قرن 20 به آمریکا آمد. اصطلاح "هنرها و صنایع دستی" به جنبش اجتماعی گسترده تری اشاره دارد که نه تنها معماری ، بلکه طراحی داخلی ، منسوجات ، هنرهای زیبا و موارد دیگر را نیز در بر می گیرد.

 

 

جنبش طراحی به عنوان شورشی علیه تجمل انقلاب صنعتی آغاز شد ، جایی که می توان بی نیاز از طراحی صرف کرد. در عوض ، هنر و صنایع دستی برعکس متمرکز بودند - به جای تولید انبوه و بدون الهام ، جنبش کاملاً ساخته شده توسط شخصی و شخصی بود. ایده این بود که اگر کیفیت می تواند جای کمیت را بگیرد ، طراحی خوب و خوش سلیقه حاکم خواهد بود.

 

جنبش هنرها و صنایع دستی مستقیماً با ظهور خانه هایی به سبک صنعتگران و خانه های ییلاقی گره خورده بود ، معماری که همان ذهنیت ساختارهای ساده اما متفکرانه را بازی می کرد. خانه های ییلاقی برای این بود که خانواده های طبقه کارگر بتوانند خانه ای کاملاً طراحی شده داشته باشند که نگهداری و اداره آن آسان باشد.

 

 

خانه ای به سبک هنرها و صنایع دستی کنار دریاچه

bungalowsandcottages / اینستاگرام

چه چیزی خانه هنر و صنایع دستی را تعریف می کند؟

یک خانه به سبک هنرها و صنایع دستی معمولاً بسیار متقارن و کم ارتفاع است. آنها به گونه ای طراحی شده اند که از فضا به طور موثر و اقتصادی استفاده می کنند و طبیعتاً اگر بخوبی برنامه ریزی شود به نگهداری کمی نیاز دارند. آنها اغلب دارای چند دودکش و "سقف پناهگاه" بسیار برجسته هستند. ویندوز بسیار زیاد است ، اما اغلب از صفحه های کوچک تشکیل شده است.

 

 

انواع مختلفی از معماری در سبک Arts and Crafts وجود دارد ، از جمله Craftsman و Bungalows.

 

عناصر کلیدی

وقتی به خانه هنرها و صنایع دستی نگاه می کنید ، چند عنصر اصلی را پیدا خواهید کرد که فراتر از سبک ها هستند.

 

پشت بام: سقف خانه هنرها و صنایع دستی به طور معمول کم ارتفاع است ، و دارای برآمدگی های شیشه ای گسترده و محصور است.

 

تیرهای در معرض دید: تیرهای سقف و تیرهای داخل خانه اغلب در یک خانه هنر و صنایع دستی در معرض دید قرار می گیرند.

 

داخلی: یکی از عناصر اصلی این سبک طراحی ، ظهور مبلمان داخلی است. این جنبش موجی از قفسه های کتاب داخلی ، صندلی های پنجره و کابینت هایی را به وجود آورد که در خانه احساس عادت می کردند و کاملاً متناسب با طرح بودند.

 

ویندوز: پنجره های خانه معمولاً از شیشه های کوچکتر تشکیل شده و در چندین مجتمع تنظیم می شوند.

 

شومینه: یک خانه هنر و صنایع دستی اغلب دارای یک شومینه بسیار بزرگ بود که مرکز آن فضای باز زندگی بود و به عنوان یک نقطه کانونی برای اتاق عمل می کرد.

 

ایوان های برجسته: به ندرت می توان خانه ای به سبک هنرها و صنایع دستی بدون ایوان واضح مجهز به ستون های برجسته پیدا کرد. ایوان به طور معمول به قسمت درب ورودی محدود می شود ، اما گاهی اوقات در اطراف خانه پیچیده می شود.

 

طرح طبقه: در خانه های جنبش هنرها و صنایع دستی نقشه های کاملاً باز و کاملاً متضاد با اتاق های جعبه ای و تقسیم بندی شده خانه های سبک ویکتوریایی که قبلاً وجود داشتند ، بود.

 

مواد رایج

باز هم ، در تلاش برای رد دوره های طراحی قبلی ، خانه های هنر و صنایع دستی از عناصر طبیعی ساخته شده اند. استفاده از مواد محلی مورد تشویق قرار گرفت و شما اغلب شاهد استفاده از سنگ ، آجر و چوب واقعی در سراسر خانه خواهید بود.

 

شما همچنین می توانید در سراسر خانه از جمله کارهای فلزی چکش کاری شده و استفاده از مس و برنز معتبر ، کارهای دستی خوبی را مشاهده کنید. طراحان و صنعتگران به کار خود افتخار می کنند ، بنابراین یک خانه هنری و صنایع دستی اغلب احساس خوش ساخت و متفکر خواهد کرد.

 

حقایق جالب

خانه به سبک هنرها و صنایع دستی خانه ای است که بسیاری از خانه هایی را که امروز در سراسر آمریکا می بینید الهام گرفته و به طور مستقیم به آنها منجر شده است. از آنجا که طراحی آن سادگی دست ساز است ، این خانه ها به ندرت از مد می افتند ، حتی با تغییر روند طراحی در طول سال ها.

 

اگرچه طراحی هنرها و صنایع دستی پس از جنگ جهانی اول محبوبیت کمتری پیدا کرد ، اما آرمانهای اصلی جنبش (طراحی خوش ساخت و دست ساز) در طول تاریخ همچنان مهم بودند. هنوز نمونه هایی از خانه های به سبک هنرها و صنایع دستی و خانه های ییلاقی دنج یا خانه صنعتگر را پیدا خواهید کرد.

 

منبع: https://redpanel.co/mag/kitchen-decoration/

https://www.thespruce.com/arts-and-crafts-home-4771733