سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش های معمول یادداشت برداری

روش نقشه برداری

نقشه برداری روشی است که از مهارت های درک / تمرکز استفاده می کند و در یک فرم یادداشت برداری تکامل می یابد که هر واقعیت یا ایده را به هر واقعیت یا ایده دیگری مرتبط می کند. نقشه برداری یک نمایش گرافیکی از محتوای یک سخنرانی است. این روشی است که مشارکت فعال را به حداکثر می رساند ، دانش فوری را در مورد درک آن ارائه می دهد و بر تفکر انتقادی تأکید می کند.

 

مزایا: این قالب به شما کمک می کند بدون در نظر گرفتن شرایط ، سخنرانی خود را بصری دنبال کنید. اندیشه اندکی لازم است و روابط به راحتی دیده می شوند. همچنین ویرایش یادداشت های خود با افزودن عدد ، علامت و کدگذاری رنگ به راحتی امکان پذیر است. بازبینی شما را به بازسازی فرایندهای فکری فرا می خواند که شما را مجبور به بررسی درک می کند. با پوشاندن خطوط برای تمرین حافظه و روابط ، آنها را مرور کنید. نکات اصلی را می توان روی کارتهای فلش یا یادداشت نوشت و در یک تاریخ بعدی با هم در یک جدول یا ساختار بزرگتر قرار داد.

 

معایب: ممکن است تغییراتی در مطالب از نکات مهم به واقعیت ها نشنیده باشید.

 

زمان استفاده: وقتی مطالب سخنرانی سنگین و منظم است ، استفاده کنید. همچنین هنگامی که شما یک مدرس مهمان دارید و ایده ای از نحوه ارائه سخنرانی ندارید ، می تواند به طور موثر استفاده شود.

 

منبع: https://www.rathgraphic.com/

روش نمودار سازی

اگر قالب سخنرانی مشخص باشد (مانند گاه شماری) ، می توانید مقاله خود را با ترسیم ستون ها و برچسب زدن عنوان های مناسب در یک جدول تنظیم کنید.

 

روش: دسته هایی را که باید در سخنرانی پوشش داده شوند ، تعیین کنید. مقاله خود را از قبل توسط ستونهایی تحت عنوان این دسته تنظیم کنید. هنگام گوش دادن به سخنرانی ، اطلاعات (کلمات ، عبارات ، ایده های اصلی و غیره) را در دسته بندی مناسب ثبت کنید.

 

مزایا: به شما کمک می کند مکالمه و گفتگوها را در جایی که معمولاً گیج می شوید و محتوای مربوطه را از دست می دهید ردیابی کنید. میزان نوشتن لازم را کاهش می دهد. مکانیسم مرور آسان برای به خاطر سپردن حقایق و مطالعه مقایسه ها و روابط را فراهم می کند.

 

معایب: معایب کمی به جز یادگیری نحوه استفاده از سیستم و تعیین مکان دسته های مناسب است. شما باید بتوانید آنچه را که در این سخنرانی اتفاق می افتد درک کنید.

 

زمان استفاده: این آزمون هم به حقایق و هم به روابط متمرکز خواهد شد. مطالب سنگین است و سریع ارائه می شود. شما می خواهید مدت زمان ویرایش و مرور را در زمان آزمون کاهش دهید. شما می خواهید یک مرور کلی از کل دوره را در یک توالی مقاله بزرگ بدست آورید.

روش جمله

روش: هر فکر ، واقعیت یا موضوع جدید را در یک خط جداگانه بنویسید ، در حین پیشرفت ، شماره گذاری کنید.

 

مزایا: کمی منظم تر از بند است. اطلاعات بیشتر یا بیشتر را دریافت می کند. تفکر به محتوای تراکت هنوز محدود است.

 

معایب: نقاط اصلی / جزئی را نمی توان از توالی شماره گذاری شده تعیین کرد. ویرایش بدون نیاز به بازنویسی با خوشه بندی نقاط مرتبط مشکل است. بررسی آن دشوار است مگر اینکه ویرایش باعث پاک شدن رابطه شود.

 

زمان استفاده: هنگامی که سخنرانی تا حدی منظم است ، اما با محتوایی که سریع ارائه می شود ، استفاده کنید. شما می توانید نکات مختلف را بشنوید ، اما نمی دانید که چگونه با هم مطابقت دارند. مربی تمایل دارد که به صورت نقطه ای ارائه دهد ، اما نه در گروه بندی مانند "سه نکته مرتبط".

 

مثال 1: انقلاب هر واقعه ای است که سایر جنبه های زندگی مانند زندگی اقتصادی ، زندگی اجتماعی و غیره را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین انقلاب ها باعث تغییر می شوند. (در این مورد به صفحه 29 تا 30 در متن خود مراجعه کنید.)

 

یادداشت های نمونه: انقلاب - رویدادی که سایر جنبه های زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد: به عنوان مثال ، اقتصاد ، جامعه. و غیره C.f. متن ، صص 29-30

 

مثال 2: در ابتدا ، فروید روشهای متداول و فیزیکی درمانی مانند حمام دادن ، ماساژ ، استراحت و سایر موارد کمک را امتحان کرد. اما وقتی این موفقیت ها ناکام ماند ، او تکنیک های هیپنوتیزم را که دیده بود توسط ژان مارتین شارکو استفاده شده است ، امتحان کرد. سرانجام ، او ایده ای را از ژان بروئر قرض گرفت و با استفاده از ارتباط مستقیم کلامی ، یک بیمار بدون هیپنوتیزم را وادار کرد افکار ناخودآگاه را آشکار کند.

 

یادداشت های نمونه: فروید 1 - فیزیک مورد استفاده trtment؛ حمام ، و غیره. دوم - هیپنوتیزم مورد استفاده (fr. Charcot). سرانجام - استفاده شده از vrb. ارتباطات (fr. Breuer) - unhpynop شد ، برای آشکار کردن افراد غیر قانونی اندیشه ها.