سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه یادداشت برداری

وقتی این بخش "تکنیک های مهم خواندن" نامیده می شود ، احتمالاً فکر می کنید "چرا در مورد یادداشت برداری صحبت کنیم؟" خوب ، به این دلیل است که یادداشت برداری یک قسمت اساسی از روند خواندن است. این به شما کمک می کند تا ایده های دشوار را با بیان خودتان درونی کنید و می تواند به شما در تمرکز بیشتر هنگام بازنگری امتحان کمک کند. به احتمال زیاد مطالبی را که درباره آن فکر کرده اید و روی آن یادداشت کرده اید به خاطر می آورید تا آنچه منفعل خوانده اید.

 

یادداشت برداری مهارتی است که با تمرین پیشرفت می کنید. هیچ راه درست یا غلطی وجود ندارد ، فقط روشی مناسب خود را پیدا کنید (به عنوان مثال ، نقاط گلوله ، نقشه های ذهنی و نمودارها ، برجسته سازی ، حاشیه نویسی یا زیر خط زدن کلمات مهم).

سررسید دستیار

بسیاری از افراد یادداشت برداری در دو مرحله را موثر می دانند.


ابتدا نکات اصلی را یادداشت کنید.

سپس یادداشت ها را خلاصه ، متراکم و سازماندهی کنید تا بتوانید هنگام نوشتن تکالیف یا تجدید نظر در امتحانات از آنها استفاده کنید.

به طور کلی ، یادداشت های شما باید مختصر و دقیق باشد. وقت بگذارید و به آن فکر کنید


با بررسی نتایج یادگیری ذکر شده در مطالب ماژول ، آنچه از شما انتظار می رود

کاری که تکالیف شما را ملزم به انجام آن می کند

چگونه بهتر یاد می گیرید ، بنابراین می توانید موثرترین تکنیک ها را انتخاب کنید.

اگر قبل یا در طی جلسه حضوری به شما کمک مالی داده می شود ، از این به عنوان چارچوب یادداشت برداری استفاده کنید.


دانشجوی OU ، مل ، روش خود را برای یادداشت برداری توضیح می دهد.

مرور مجدد یادداشت های شما به شما کمک می کند مطالب را یاد بگیرید و برای انجام وظایف آماده شوید. این به شما کمک می کند تمام ایده های مختلفی را که ضبط کرده اید "جمع" کنید ، بنابراین می توانید با مطالعه قبلی پیوندهای متقابل ایجاد کنید.


هنگام یادداشت برداری از چه مواردی باید خودداری کرد

سعی نکنید همه چیز را یادداشت کنید ، فقط موضوعات اصلی را منعکس کنید. هدف این است که خلاصه موضوع یا نکات اصلی را دریافت کنید.

اگر چیزی را از قلم انداختید یا با چیزی روبرو شدید که نمی فهمید ، سر و صدا نکنید. از یک علامت سوال برای برجسته کردن نکته در یادداشت های خود استفاده کنید و بعداً به آن بازگردید.

در وهله اول هدف خود را از یادداشت برداری از دست ندهید - تمرکز خود را حفظ کنید.

نگران این نباشید که آیا شخص دیگری می تواند یادداشت های شما را درک کند ، شما تنها کسی هستید که باید آنها را بخواند.

سعی نکنید هر آنچه را که در یک جلسه آموزشی خوانده اید یا شنیده اید به خاطر بسپارید ، انجام این کار انجام نمی شود.

فراموش نکنید که یادداشت های خود را دوباره مرور و سازماندهی کنید و آنها را مرتب و منظم تنظیم کنید تا بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را در صورت تمایل پیدا کنید.

فراموش نکنید که هنگام مراجعه مجدد به یادداشت های خود ، حتماً دارای منابع کامل هستید ، بعداً اگر می خواهید منابع خاصی از شواهد را ذکر کنید ، در وقت شما صرفه جویی می شود.

از امتحان کردن روشهای مختلف یادداشت برداری نترسید - لیستها ، رنگها ، نقاط گلوله ، زیر خط زدن ، برجسته سازی و نقشه برداری ذهن را امتحان کنید. آزمایش با روش های مختلف به شما کمک می کند تکنیک مناسب شما را کشف کنید.

 

مدام یادداشت برداری نکنید - مدتی را در آموزش ها بگذرانید و با معلم خصوصی و دانشجویان دیگر درگیر شوید یا فقط به کاری که انجام می دهید فکر کنید.