سفارش تبلیغ
صبا ویژن

4 مرحله برداشتن یادداشت های هوشمند

1. یادداشت های زودگذر یادداشت کنید

یادداشت های زودگذر یادداشت های سریع و غیر رسمی در مورد هر فکر یا ایده ای است که در ذهن شما ایجاد می شود. آنها نیازی به سازماندهی زیاد ندارند و در واقع نباید باشند. اینها برای گرفتن ایده با جزئیات کامل نیستند ، بلکه بیشتر به عنوان یادآوری آنچه در ذهن شماست ، هستند.

 

2. یادداشت های ادبی بنویسید

نوع دوم نت به عنوان "یادداشت ادبیات" شناخته می شود. همانطور که می خواند ، لومان نکات اصلی را که نمی خواست فراموش کند یا فکر می کرد می تواند در نوشتن خودش استفاده کند ، روی کارت های شاخص قرار می داد ، در پشت آن جزئیات کتابشناسی.

 

ارنس چهار راهنما در ایجاد یادداشت های ادبی ارائه می دهد:

 

در مواردی که تصمیم دارید حفظ کنید کاملاً انتخابی باشید

یادداشت کلی را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید

به جای کپی برداری کلمات کلمه به کلمه از کلمات خود استفاده کنید

جزئیات کتابشناسی را در منبع بنویسید

3. یادداشت های دائمی بزنید

یادداشت های دائمی سومین نوع یادداشت ها هستند و دانش طولانی مدت را تشکیل می دهند که ارزش آن را به جعبه لغزش می دهد.

 

این مرحله با جستجوی دو نوع اول یادداشتی که ایجاد کرده اید شروع می شود: یادداشت های زودگذر و یادداشت های ادبی. ارنس توصیه می کند این کار را هر روز یک بار انجام دهید ، قبل از اینکه کاملاً محتوای آنها را فراموش کنید.

 

هنگامی که آنها را مرور می کنید ، به نحوه ارتباط آنها با تحقیقات ، تفکر فعلی یا علایق خود بیندیشید. هدف فقط جمع آوری ایده ها نیست ، بلکه بحث و گفتگو در طول زمان است. اگر برای آهسته دویدن حافظه خود به کمک نیاز دارید ، کافی است به موضوعات موجود در جعبه یادداشت خود بپردازید ، زیرا در حال حاضر فقط مواردی است که مورد علاقه شما هستند.

 

در اینجا چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید زیرا یادداشت های گذرا و ادبیات را به یادداشت های دائمی تبدیل می کنید:

 

چگونه اطلاعات جدید با آنچه من قبلاً می دانم مغایرت ، اصلاح ، پشتیبانی یا اضافه می کند؟

چگونه می توانم ایده ها را برای تولید چیز جدید ترکیب کنم؟

چه س questionsالاتی توسط این ایده های جدید ایجاد می شود؟

هنگامی که پاسخ این س questionsالات به ذهن خطور می کند ، هر ایده ، نظر یا فکر جدید را روی یادداشت خود بنویسید. اگر روی کاغذ می نویسید ، فقط در یک طرف بنویسید ، بنابراین می توانید سریعاً یادداشت های خود را مرور کنید بدون اینکه آنها را ورق بزنید.

 

این یادداشت های دائمی را طوری بنویسید که گویی برای شخص دیگری می نویسید. یعنی از جملات کامل استفاده کنید ، منابع خود را فاش کنید ، اشارات صریح داشته باشید و سعی کنید تا حد ممکن دقیق و مختصر باشید.

 

پس از اتمام این مرحله ، یادداشت های زودگذر را از مرحله یک دور بریزید و یا یادداشت های ادبی را از مرحله دو در جعبه کتابشناسی خود وارد کنید.

 

4. یادداشتهای دائمی خود را به جعبه اسلایپ اضافه کنید

اکنون وقت آن است که یادداشتهای دائمی را که ایجاد کرده اید به جعبه جعبه خود اضافه کنید. این کار را با پر کردن هر یادداشت پشت یادداشت مربوطه انجام دهید (اگر مربوط به هیچ یادداشت موجود نیست ، آن را به انتهای آن اضافه کنید).

 

به صورت اختیاری ، شما همچنین می توانید:

 

پیوندهایی را به یادداشتهای مرتبط (و از آنها) اضافه کنید

افزودن آن به "فهرست" - نوع خاصی از یادداشت ها که به عنوان "جدول مطالب" و نقطه ورود برای یک موضوع مهم ، از جمله مجموعه مرتب شده از پیوندها در مورد موضوع ، عمل می کند.

هر یک از روش های بالا راهی برای ایجاد یک مسیر داخلی از طریق جعبه اسلایپ شما است. مانند پیوندهای وب در وب سایت ، روش های زیادی برای ارتباط ایده با یکدیگر به شما ارائه می دهند. با دنبال کردن پیوندها ، با دیدگاه های جدید و متفاوت از جایی که شروع کرده اید مواجه می شوید.

 

لومان یادداشت های خود را با دقت زیادی نوشت ، تفاوت زیادی با سبک او در نسخه نهایی نداشت. بیشتر اوقات ، یادداشت های جدید بخشی از رشته های فکری موجود می شوند. او می تواند پیوندهایی را به یادداشتهای دیگر از نزدیک و در زمینه های بسیار مرتبط اضافه کند. بندرت یک یادداشت در انزوا باقی می ماند.

منبع:  https://www.rathgraphic.com/sarresid-sadra2.html