سفارش تبلیغ
صبا ویژن

5 روش برای یادداشت برداری بهتر از سخنرانی

ممکن است وسوسه شوید که فقط به خاطر اینکه خود را از رختخواب بیرون آورده و به کلاس برسانید ، یک ضربه بزرگ به خود بزنید ، اما واقعیت این است که اگر از زمان سخنرانی خود بهترین استفاده را نمی کنید ، فقط زیر پوشش ماند

 

اگر مدت زمان خود را صرف تصمیم گیری در مورد شام بخورید ، حضور 100 درصدی در سخنرانی معنی ندارد. و اگرچه گوش دادن به صورت دقیق برای اولین بار قطعاً مفید است ، یادداشت برداری مناسب که می توانید هنگام نوشتن مقاله و بازنگری به آنها مراجعه کنید بسیار مهمتر است.

 

ما چند نکته در مورد نحوه گرفتن بهترین یادداشت های سخنرانی ممکن ارائه داده ایم.

 

یادداشت های مختصر بنویسید

این یک اشتباه آسان است که بیشتر ما در برخی از موارد هنگام یادداشت برداری از سخنرانی مرتکب شده ایم.

 

نه تنها تلاش برای پایین آوردن همه چیز روی کاغذ تقریباً غیرممکن است ، بلکه به این معناست که شما واقعاً به صحبت های گفته شده گوش نخواهید داد یا به آن فرصت می دهید تا غرق شود.

 

نکته اصلی ایجاد تعادل است - گوش دهید و عبارات خاصی را که فکر می کنید مهم هستند یادداشت کنید. سپس می توانید با اسلایدهای سخنرانی ، که باید با اتمام کلاس در دسترس باشند ، از آنها نسخه پشتیبان تهیه کنید.

 

ضبط سخنرانی ها بر روی یک تلفن دیکتافونی

اگر نویسنده آهسته ای هستید یا کمی با یادداشت برداری دست و پنجه نرم می کنید ، استفاده از دیکتافون برای ضبط سخنرانی پشتیبان خوبی است در صورتی که نگران از دست دادن چیزی هستید.

 

می توانید سرگرم کننده را دوباره زنده کنید و بعداً به آهنگ های دکلره سخنران خود گوش دهید ، به جای اینکه در طول کلاس چند وظیفه ای انجام دهید ، در زمان خود یادداشت های بیشتری یادداشت کنید.

 

هرچند از ضبط کننده به عنوان جایگزین توجه و یادداشت برداری استفاده نکنید - کمی یادداشت برداری به شما در پردازش اطلاعات مفید کمک می کند. فشار دادن رکورد و حل کردن برای گرفتن چند Z نحوه کار آن نیست.

 

این روزها اکثر تلفن های هوشمند دارای ویژگی های ضبط هستند ، اما در صورت عدم موفقیت می توانید چند دیکتافون بسیار ارزان قیمت در آمازون پیدا کنید. یا ، Soundnote را در لیست برنامه های ضروری ما برای دانشجویان بررسی کنید تا از آینده نگرانه استفاده کنید.

 

به دقت توجه کنید

 

سلام! هنوز با ما هستید؟ حتی اگر هشت ساعت خواب جادویی را مدیریت کرده باشید ، از دست دادن تمرکز در یک سخنرانی خسته کننده آسان است.

 

مراقب باشید که منطقه بندی در کلاس صرفاً به معنای وقت بیشتر برای جبران چیزهایی است که بعداً از دست داده اید یا ناامید شدن به دلیل اینکه چیزی را نمی فهمید. با تمرکز در سخنرانی ها ، بهتر می دانید که بعداً چیزهای زیادی برای جبران کردن ندارید.

 

یک قهوه قبل از کلاس ممکن است برای بعضی ها مفید باشد ، اما همیشه باید مطمئن شوید که برای ادامه کار خود از سوخت مغز مناسب استفاده می کنید.

منبع: https://www.rathgraphic.com/sarresid-yeganeh.html

یادداشت های خود را برجسته ، زیر خط و بزرگ بنویسید

با خط کشیدن و استفاده از CAPITALS ، ذکر نکات کلیدی در یادداشت های سخنرانی آسان تر است.

 

اگر سخنران شما بر موضوعی مهم تأکید دارد ، توجه به برخی از کلمات یا عبارات به هر روشی به شما کمک می کند تا آن را به خاطر بسپارید - اما با خلاقیت های هنری خود خیلی حواس تان را جمع نکنید.

 

استفاده از رنگ ها و هایلایترهای مختلف نیز به عنوان ترفند شناخته می شوند (همچنین باعث می شوند صفحات یادداشت های شما هیجان انگیزتر به نظر برسند) ، اما احتمالاً بهتر است این موارد را بعد از کلاس هنگام خواندن دوباره یادداشت های خود اضافه کنید.

از اختصارات استفاده کنید

 

 

این یادداشت های شما هستند - قرار نیست علامت گذاری شوند و تنها شخصی که باید قادر به خواندن آنها باشد شما هستید. بنابراین ، کمی وقت بگذارید تا هر کد کوتاه را که با آن راحت هستید کار کنید و با آن رول کنید.

 

کلمات مانند استفاده از "2" به جای "to" ، "too" و "two" ، "da" برای "the" ، "w /" for "with" ، و غیره را کوتاه کنید.

 

تا زمانی که می توانید یادداشت های خود را درک کنید ، مهم نیست که آنها کوتاه می شوند یا حاوی اشتباهات هجی هستند.

 

مطمئن شوید که واقعاً می توانید آنها را درک کنید! در زمان امتحان باید مجدداً با آنها مشورت کنید ، پس زیاد با این کار زیاده روی نکنید.