سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه یادداشت برداری بهتر

چه بخواهید در مدرسه موفق شوید و چه می خواهید در راس حرفه ای خود باشید ، یادداشت برداری موثر مهارت ارزشمندی برای حفظ و یادآوری اطلاعات است. اگر این مراحل و نکات ساده را دنبال کنید ، نه تنها یادداشت برداری را یاد خواهید گرفت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه به طور موثر یادداشت برداری کنید که به شما در استفاده از دانش و حفظ مطالب کمک می کند.

 

1

مواد یادداشت برداری خود را جمع کنید. به نظر می رسد کاملاً ابتدایی باشد ، اما مهم است که قبل از شروع هر کلاس ، جلسه یا سخنرانی ، همه مطالب یادداشت برداری خود را مرتب و آماده کنید. [1]

اگر با کاغذ و خودکار می نویسید ، حتماً دفترچه ای با صفحات خالی و وسایل اضافی برای نوشتن داشته باشید. اگر از لپ تاپ استفاده می کنید ، مطمئن شوید که کاملاً شارژ شده است یا می توانید نزدیک پریز برق بنشینید.

اگر از عینک استفاده می کنید ، مطمئن شوید که معلم / مدرس هرگونه اطلاعات مهم را روی تخته سیاه یا تخته سفید می نویسد ، حتماً آن را به همراه داشته باشید. اگر عینک خود را به همراه دارید ، حتماً یک پارچه میکرو الیاف کوچک به همراه داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید آنها را تمیز کنید. همچنین به یاد داشته باشید که باید خود را در محلی از اتاق قرار دهید که بتوانید بلندگو را به طور موثر ببینید و بشنوید.

منبع رث گرافیک: https://www.rathgraphic.com/sarresid-homa.html

2

بیا آماده قبل از اینکه به کلاس ، سخنرانی یا جلسه بروید ، حتماً یادداشت های خود را از آخرین بار مرور کنید. این کار شما را کاملاً سریع و آماده برای برداشتن از آنجا که توقف کرده اید ، می آورد.

اگر برای آمادگی در کلاس به شما توصیه شده است که پیش زمینه خوانی را انجام دهید ، مطمئن شوید که تکلیف را خوانده اید و آن را حاشیه نویسی کرده اید. این به شما کمک می کند موضوعات ، مفاهیم یا ایده هایی را که معلم / مدرس در کلاس ارائه می دهد ، درک کنید. یک ایده خوب این است که بخش ، مقاله یا فصل را قبل از مطالب ارائه دهید. رئوس مطالب خود را در یک طرف مقاله بنویسید تا بتوانید یادداشت های کلاس خود را به طرف دیگر اضافه کنید. [2]

ضرب المثل قدیمی را بخاطر بسپارید: "با عدم آماده سازی ، شما برای شکست آماده می شوید".

 

3

شنونده فعال باشید. هنگام یادداشت برداری ، بسیاری از مردم این اشتباه را می کنند که بدون درک واقعی گفته ها ، هر کلمه ای را کم می آورند. در عوض ، سعی کنید تا وقتی کلاس هستید ، موضوع را درک کنید. روی آنچه واقعاً گفته می شود تمرکز کنید ، سپس اگر متوجه نیستید س questionsال کنید. [3]

بهترین زمان برای س askال کردن را مشخص کنید ، سپس دست خود را بلند کنید تا توجه مربی را جلب کنید. آنها درک می کنند که شما با دقت گوش می دهید و می خواهید درک کنید.

تمام تلاش خود را برای درک اطلاعات در طول کلاس انجام دهید تا در طول مرور مجبور نباشید خیلی سخت کار کنید.

 

4

با دست یادداشت برداری کنید. اگرچه یادداشت برداری روی لپ تاپ راحت است ، اما تحقیقات نشان می دهد افرادی که یادداشت برداری می کنند ، اطلاعات را بهتر نگه می دارند وقتی که با دست یادداشت برداری می کنند. این ممکن است به این دلیل باشد که افرادی که روی لپ تاپ تایپ می کنند ، تمایل به رونویسی هر کلمه ای دارند بدون اینکه معنی آن را درک کنند ، در حالی که افرادی که با دست می نویسند مجبور هستند اطلاعات مربوطه را برای ادامه کار انتخاب کنند.

اگر با لپ تاپ یادداشت برداری می کنید ، سعی نکنید هر کلمه ای را پایین بیاورید. اطمینان حاصل کنید که معنای گفته شده را درک می کنید.

 

5

از پرسیدن سوال نترسید. وقتی با چیزی روبرو شدید که نمی فهمید ، آن را یادداشت نکنید و به خود بگویید که بعداً در مورد آن نگران خواهید شد - از استاد / مدرس برای توضیح توضیح بخواهید. [5]

به این فکر کنید - اگر اکنون چیزی گیج کننده پیدا کنید ، بعداً در هنگام مرور یادداشت خود ، آن را دو برابر گیج کننده خواهید یافت.

از اینکه از معلم / مدرس بخواهید تکرار کند نیز نترسید - مخصوصاً اگر احساس می کنید که آنها حرف مهمی گفته اند.